Home2024-06-13T18:51:58+00:00

voor jong en oud

Even voorstellen.

EVEN VOORSTELLEN

Stel je voor: het is 12 mei 1836. Een groep van twaalf muzikanten komt bij elkaar en besluit iets geweldigs te creëren. Dat iets? De oprichting van de koninklijke harmonie St. Cecilia in Vaals. 🎵

In de beginjaren was St. Cecilia vooral actief tijdens processies in Nederlandse, Duitse en Belgische grensdorpen. Maar wat haar echt bijzonder maakte? De indrukwekkende processiemarsen die ze speelde. Overal waar ze kwam, was ze een graag geziene gast.

Drumband

De drumband, de slagwerkgroep van de kon. harmonie st. cecilia 1836 Vaals.

Harmonieorkest

Het grote harmonieorkest binnen onze vereniging.

Jeugdharmonie

Het opleidingsorkest, niet alleen voor jeugdige, maar ook vor jonggebleven leden.

Blazersklas

Begin je met een instrument, speel je meteen in de blazersklas.

Nieuw Talent Orkest

Het opstartorkest voor de ouderen.

NIEUW TALENT ORKEST VAALS

Op donderdag 5 september is de eerste repetitie van Nieuw Talent Orkest Vaals. Volwassenen zonder muzikale ervaring of kennis kunnen een blaas- of slagwerkinstrument leren bespelen én samen muziek maken.

Voor dit initiatief van Koninklijke Harmonie St. Cecilia 1836 Vaals hebben zich al 38 enthousiaste nieuwe muzikanten aangemeld. En er kunnen nog meer bij.

Wij als harmonieleden beleven zelf heel veel plezier aan onze hobby en we laten anderen dat ook graag ervaren. Dus voor iedereen die altijd al de droom had om nog eens muziek te gaan maken is dit dé kans.

Tegelijkertijd is het een mooie opstap voor mensen die jaren geleden zijn gestopt met muziek maken en dat weer willen oppakken. Deelnemers kunnen kiezen uit verschillende instrumenten: trompet, klarinet, dwarsfluit, bariton, trombone en verschillende soorten slagwerk.

Als je al een voorkeur hebt voor een bepaald instrument, meld dit dan bij aanmelding. Nog geen keuze gemaakt: op 30 juni a.s. na ons Open-Air concert geven we aspirant nieuw talentorkest leden de gelegenheid om instrumenten uit te proberen en hierover in gesprek te gaan met onze muzikanten. Aanmelden voor het Nieuw Talentorkest kan per mail naar nieuwtalentorkestvaals@gmail.com tot uiterlijk 14 juli 2024

Voor vragen: mail naar bovenstaand mailadres en vermeld je telefoonnummer. We nemen dan contact met je op.

Hallo, wie jeht ’t

Grenzeloos 2022

Amici Cecilia

Vols doe bis e dörp

Opgenomen in coronatijd.

Music Kids

Het project om kinderen kennismaking met muziek te laten maken.

Vols pakt oes

De Vaalser nationaalhymne opgenomen in de coronatijd.

Woa Voelser Jonge

Het verenigingslied van de kon. harmonie St. Cecilia 1836 Vaals.

Kroniek

De oorspronkelijke ‘Chronik’ bevindt zich in het archief van onze vereniging. Het is een omvangrijk werk van 374 pagina’s, met de hand volgeschreven, nagenoeg zonder marges. Het is volledig in het Duits geschreven en wel in de vroeger gebruikelijke ‘Kurrent-Schrift’ (vaak ten onrechte ‘Sütterlinschrift’ genoemd). De oude Duitse lettervormen zijn inmiddels in onbruik geraakt, voor velen moeilijk leesbaar.

Jeugdharmonie

1983-2023 40 JAAR JEUGDHARMONIE

O

m de toekomst van een harmonie of fanfare te waarborgen is van groot belang volle aandacht te besteden aan regelmatige, goed georganiseerde werving, aan een gedegen muziekopleiding en voor de jeugdige muzikanten de gelegenheid te bieden om buiten de individuele lessen en het individuele repeteren ook met collega-muzikantjes samen te spelen en te ervaren welk plezier dat samen spelen kan opleveren.

Ga naar de bovenkant