I
nstructeur van onze drumband is Roland Jaegers. Roland begon zijn muzikale loopbaan op 9 jarige leeftijd bij de Koninklijke Philharmonie in Bocholtz. Kort daarna ging hij naar de muziekschool van Kerkrade alwaar hij slagwerkles van Henk Mennens kreeg. Naast de harmonie speelde Roland ook slagwerk bij mandolinevereniging Sorriënto uit Simpelveld. Na enkele jaren in de hafa-sector te hebben meegedraaid stapte Roland over van slagwerkles op drumles waarbij hij naast les van Henk Mennens ook les kreeg van Ron Coolen. In deze tijd heeft hij zich meer ontwikkeld als drummer door in diverse bands en combo’s te spelen. Hiermee heeft hij verschillende optredens gedaan in binnen- en buitenland. Tevens heeft hij ook verschillende cd-opnames gemaakt.

A
an de muziekschool van Kerkrade sloot hij in 2007 met succes de opleiding tot drumbandinstructeur af. Daarna volgde Roland een opleiding tot Docerend Musicus aan de Kreato Hogeschool voor Muziek te Thorn alwaar hij praktijkles had van Jo Zinzen. Roland is als uitvoerend musicus verbonden aan de Philharmonie Bocholtz en helpt hij tevens uit bij verschillende verenigingen en bands.
In 2006 heeft hij zijn eigen Drum- en Trommelschool in Bocholtz opgericht. Verder is hij als docent, slagwerk en drums, verbonden aan de muziekschool van Baesweiler (Duitsland). Ook verzorgt hij regelmatig workshops en is hij vervanger op de muziekscholen van Heerlen en Kerkrade. Daarnaast verzorgt hij voor verschillende verenigingen de slagwerkopleiding.

Als instructeur is Roland verbonden aan de volgende verenigingen:

• Drumband Harmonie Excelsior Nijswiller
  • Drumband Koninklijk Harmonieorkest Kerkrade