Op 5 februari 1995 vond het allereerste Carnavalsconcert van de harmonie plaats in het Grensülle-paviljoen, gelegen op de parkeerplaats achter restaurant “De Suisse”. Dit luchtige concert omvatte zang en humoristische verbindende teksten van Hans Pelzer. In de daaropvolgende jaren verhuisde het paviljoen naar het gemeentelijke sportpark en kreeg de presentatie van het concert een steeds prominentere rol. Marco Fröhling en Huub Zegers namen de presentatie over. In 1998 traden ze op als Heidi & Peter, in 2002 als het aanstaande bruidspaar Willem Alexander en Maxima tijdens hun “Polterovvend”. In 2003 begonnen de eerste contouren van een verhaal zichtbaar te worden, toen de harmonie in haar revue het thema van de aanstaande uitvoeringszaal aansneed: “Vuur setze der mei oop der zaal”.

In 2004 werd het carnavalsconcert ter ere van muzikant, arrangeur en vice-dirigent Hub Deitz omgedoopt tot de Hub Deitz Carnavalsrevue. De voorstellingen kregen steeds meer de allure van een revue. Acteurs, zangsolisten en dansgroepen werden vaste ingrediënten. De eerste revue in de nieuwe zaal “De Obelisk”, getiteld “Ästerix en Obelisk”, was een voorproefje van de revue zoals die de laatste jaren op de bühne verscheen: een cryptische titel, een humoristisch verhaal, unieke typetjes, geweldige solisten, prachtige kostuums, indrukwekkende decors en een spetterend repertoire. En niet te vergeten: dirigent Gerhard Sporken, die deze “Riesenspass” vol enthousiasme beleefde.

Achtereenvolgens volgden de volgende revues op de bühne:

• 2005: “Tussje Hemmel en Eëd”
  • 2006: “Wasser, Wasser”
  • 2007: “Hoppe Hoppe Reiter”
  • 2008: “Et is noch suppe da”
  • 2009: “Hemmelsjteëre Anieslakrits”
  • 2010: “La viet, la voot, la vinsterleer”
  • 2011: “Wen et sjwats sjneijt”

De Moeziek-revue is in het Vaalser carnavalsseizoen niet meer weg te denken, en de volgende revue is al in de maak! 🎭🎶