In 1959 werd Harmonie Vaals uitgebreid met een drumband. Momenteel telt de drumband 10 leden. Tijdens carnaval verzorgt de drumband voornamelijk optredens, inclusief rondgangen en processies. Daarnaast speelt de drumband regelmatig samen met de harmonie.

Enkele jaren geleden heeft de drumband een andere koers ingeslagen. Naast de gebruikelijke slagwerkinstrumenten maken ze nu ook gebruik van diverse percussie- en bij-instrumenten, zoals bongo’s, Tom-Toms, bekkens, beatring en claves. Ook melodisch slagwerk behoort tot hun repertoire.

Roland Jaegers leidt de drumband. De repetities vinden plaats op woensdag van 18.30 tot 19.30 uur in zaal de Obelisk te Vaals. Nieuwe leden zijn altijd welkom! Heb je interesse? Neem gerust contact met ons op of kom gezellig een keer langs op woensdagavond. Je bent van harte welkom! 🥁🎶

Meer informatie over Roland Jaegers:

• Roland begon zijn muzikale loopbaan op 9-jarige leeftijd bij de Koninklijke Philharmonie in Bocholtz.
  • Hij heeft zich ontwikkeld als drummer door in diverse bands en combo’s te spelen, zowel binnen als buiten Nederland.
  • In 2007 sloot hij met succes de opleiding tot drumbandinstructeur af aan de muziekschool van Kerkrade.
  • Roland is als uitvoerend musicus verbonden aan de Philharmonie Bocholtz en helpt ook bij andere verenigingen en bands.
  • In 2006 richtte hij zijn eigen Drum- en Trommelschool op in Bocholtz.
  • Hij is docent voor slagwerk en drums aan de muziekschool van Baesweiler (Duitsland) en verzorgt workshops.
  • Daarnaast is hij betrokken bij de slagwerkopleiding van verschillende verenigingen.