Zondag 29 juni jl. wilden de weergoden niet meewerken aan het geplande Open-Air-Concert van de Koninklijke Harmonie en het Projektorchester “Wind-Energie” van de Musikschule Aachen. Maar president Ellen von Wintersdorff liet al met haar inleidende woorden zelfbewust weten: “Ook binnen zullen wij zoals bij Open-Air voor u het zonnetje laten schijnen.”. En beide orkesten voegden de daad bij het woord en zorgden op eigen kracht voor zonnige stemming in een volbezette zaal “Obelisk”. De muzikanten vermaakten o.l.v. dirigent Patrick Sporken vanaf de eerste klanken het publiek met gezellig, vrolijk, welklinkend en zeer gevarieerd repertoire. Bekende klanken uit filmmuziek waren de voornaamste ingrediënten van het repertoire van “Wind-Energie”: o.a. “Lion King”, “Jungle Book”, Moment for Morricone en “Prince of Egypt”. De Moeziek etaleerde weer eens haar veelzijdigheid en de kunst bij elke gelegenheid de juist passende muziek te kiezen: “Curtains Up!”, “T-Bones in swing”, “Espana Cani”, uit Shostakovitch’s Jazz Suite de alom bekende “Second Waltz” naast de Jazz Waltz nr. 2 van Otto M. Schwarz, de circusmars “Barnums and Baileys”, “Dem Land Tirol die Treue”, “Mission Impossible”, “Free and Happy” en als afsluiter “Abschied der Gladiatoren”. Een staande ovatie van het publiek was het dik verdiende lof voor alle muzikanten.
Het “Open-Air-Concert luidde voor de harmonie een verdiende vakantieperiode in. Maar al snel volgen alweer de activiteiten van het tweede halfjaar.