Na afloop van het najaarsconcert “Grenzeloos” met als thema “natuur” en als titel “NATUURlijk” beloonden de bezoekers van het concert de harmonie en dirigent Patrick Sporken met een staande ovatie. Het repertoire was niet alledaags, misschien wel gewaagd, te noemen. Flora, fauna en landschappen in muziek “vertaald” door meer en minder bekende componisten passeerden de revue.

Met de concertmars “DIE SONNE GEHT AUF” opende de harmonie het programma. De uitleg van president Jo Kern zorgde er mede voor, dat hetgeen de componist met zijn notenspel bedoelde, makkelijker toegankelijk werd: de angstaanjagende verschijning van de TYRANNOSAURUS REX, de geluiden van en in de natuur, het gevecht met de prooi in doodsangst.De beklimming van de MONT BLANC onder mooie maar ook tegenzittende weersomstandigheden. De snelle huppelende bewegingen van de KANGOEROE, de bijzondere geologie en energetische kracht van de streek SEDONA en de luie, elegante dans van de reusachtige “WHALE”, de witte vinvis, om maar enkele voorbeelden te noemen.Ook de muziekstijlen varieerden van klassieke swing in “DE UIL”, tot de jazzy sound van “EARTH, WIND AND FIRE”, de evergreen “AUTUMN LEAVES” (“Les Feuilles Mortes”) en de filmmuziek “CHICKEN RUN”.
De expositie van dier-tekeningen van Remy Hubregtse completeerde het thema van het concert. Bij alle muziek m.b.t. de natuur was de toegift over ons mooie Limburgse landschap, “MY DEAR COUNTRY”, natuurlijk precies op zijn plaats.