22 oktober 2000 eerste Heuvelland Raboproms

A

ls eerste Limburgse harmonie nam de Vaalser harmonie de “uitdaging” van de Rabobank Heuvelland aan om onder hun hoofdsponsorschap een Promsconcert te organiseren. Bij het lokaal ontbreken van een geschikte zaal moest daartoe de tennishal tot concerthal verbouwd worden. Omdat de hoofdsponsorbijdrage zeker niet toereikend zou zijn moesten er co-sponsoren worden aangetrokken en men moest zich verzekeren van twee poporkesten (“Mirage” en “Escapade”), 2 mannenkoren (Cecilia 1837 Vaals en CCK’74 Lemiers) en solisten (Clemens Hofman, piano, Luc Brammerts, saxofoon en Gavino Tirotto, Heinz Keutgen, Helen Moes, Maarten Driessen, zang) 800 bezoekers genoten van een onvergetelijk concert. De inspanningen (organisatorisch, financieel, materieel, in menskracht, los nog van de muzikaal zeer hoog gelegen lat), die de harmonie voor het welslagen van dit concert heeft moeten verrichten waren eigenlijk te hoog voor slechts dit ene concert.