Aanstaande zaterdag 6 november presenteert de koninklijke harmonie weer traditiegetrouw haar najaarsconcert in de serie GRENZELOOS. Reeds een aantal jaren treedt de harmonie onder deze titel met een concert voor het voetlicht waarbij de harmonie de grenzen opzoekt van de grenzeloze mogelijkheden van blaasmuziekrepertoire en tevens van haar eigen kunnen. Dit laatste neemt de harmonie deze keer wel erg letterlijk, want het repertoire van deze editie van GRENZELOOS bestaat geheel uit werken uit eigen gelederen en/of solisten uit eigen kring. Deze aanpak belooft een heel speciaal concert.

Op het programma staan: “EARTHQUAKE” een compositie van Bruno Herff, wiens aandeel daarmee niet is gedaan, want hij soleert bovendien nog op vibrafoon in Andre Waignein’s “TRIBUTE TO LIONEL”, een ode aan vibrafoonvirtuoos Lionel Hampton. Bruno Herff leidt daarnaast nog de Jeugdharmonie in twee eigen composities “BALLAD FOR BAND”en “MOZART GOES WEST”. Verrassend is het ontluiken van een nieuw en jong compositietalent Lasse Lemmer, die voor de harmonie het werk “ATLANTICA” schreef. Lasse Lemmer zal daarnaast als instructeur met de drumband een optreden verzorgen. Chaim Lassowsky was in de 80-er en 90-er jaren trompettist bij de harmonie, maar vertrok helaas uiteindelijk toch weer naar zijn land van herkomst: Israël. Hij liet de harmonie een pracht compositie voor solerende trompetten na: “THE BRAVE MATADOR”. De trompettisten Marco Gulpen, Roland Royen en Patrick Sporken soleren in dit spectaculaire werk. Een niet alledaags werk is “TARANDUELLA” van Geert Brouwers, een compositie voor harmonieorkest en twee fagotten. Monique Deitz en Monique Oosterbosch zijn hier de solisten. Twee andere solisten uit eigen gelederen, Lino Lemmer op basklarinet en Lorenz Sparrenberg op klarinet, soleren in het veeleisende werk “SYMPHONIC SKETCHES” van Wolfgang Rudin. In een concert met werk uit eigen gelederen mag muziek van oud-dirigent Jean Herzet natuurlijk niet ontbreken. Van zijn hand is “SIPPENAEKEN EN FÊTE”. En last but not least heeft ook dirigent Gerhard Sporken aandeel in het concert, niet alleen als muzikaal leider maar ook als componist met zijn “MINIATURE FOR BAND”. Al met al een GRENZELOOS-concert dat wel zeer bijzonder genoemd mag worden en dat beslist de moeite van een bezoek waard is. Zaterdag 6 november aanstaande. Uitvoeringszaal “de Obelisk”. Aanvang 20.00 uur. Entree vrij gave.