JAHRESBERICHT 1933

26 maart 1933 – 18 maart 1934

Het bestuur leidde de vereniging in dezelfde samenstelling als in het voorafgaande jaar. De harmonie bestond uit 26 muzikanten, de vaandeldrager, Hub. Hungs, inbegrepen. Onder de aspiranten bevond zich Hein Murer.

EVENEMENTEN

17 april Paasmaandag: jaarlijkse hoogmis in de St. Pauluskerk, waarna muzikale Frühschoppen in het verenigingslokaal.

30 april Volksconcert.28 mei 2e volksconcert met o.a. ‘Suite Orientale’

9 juli Zomerfeest met volksvermakelijkheden. Er werden 1300 entreekaarten verkocht.

30 juli Uitstapje. Met 3 autobussen van de firma Jaegers-Pauli via Eupen en Malmedy naar Spa.

20 augustus Schuttersfeest van ‘Bogenschützengesellschaft ‘Willem Tell’.

2 en 3 september 3e en 4e volksconcert, bijgelegenheid v.d. verjaardag van Koningin Wilhelmina.

10 september Feestavond van de ‘Einigkeitsgesellschaft’ met huldiging van twee gouden jubilarissen.

17 september Liefdadigheidsconcert, waarvan de netto-opbrengst bestemd was voor kapelaan E. Prickaerts, die tot bouwpastoor te Gracht-Spekholzerheide was benoemd.

7 oktober Bruiloft van harmonielid Johan Gouders.

14 januari Winterconcert in het patronaat metmedewerking van het St. Elisabeth-kerkkoor uit Aken en de Vaalser Dilettanten-Bond. In het programma van de harmonie komen o.a. voor: Florentiner Marsch, Fantasie over ’s Kommt ein Vogel geflogen, Nachtigall und Drossel, duet voor trompetten, Finlandia, symfonisch gedicht van Sibelius.