Onder prima publieke belangstelling concerteerden zaterdag 4 november jl. de beide harmonieën SOCIÉTÉ ROYALE “L’HARMONIE” DE GEMMENICH en de KONINKLIJKE HARMONIE ST. CECILIA 1836 VAALS, beiden afzonderlijk met een eigen programma, voor het eerst in hun bestaan samen in een concert in de “Obelisk”. Toepasselijke titel “Koninklijke buren”. Beide harmonieën pakten groots uit: L’Harmonie de Gemmenich o.l.v. Sébastien Lemaire met werk van o.a. Otto M. Schwarz (“Terra Vulcana”) en Hans Zimmer (“Madagascar”) en St. Cecilia met werk van o.a. Philip Sparke (“Jubilee Ouverture”) en Satoshi Yagisawa (“Hymne to the sun”). Extra vermeldingswaard is de prachtige trompetsolo van Roland Roijen in de bekende ‘Someone like you”, uit de musical Jekyll and Hyde. Aan de drumband o.l.v. Roland Jaegers was de eer om het concert te openen, waardoor de drumband met aansprekende (ook melodieuze) slagwerknummers die extra aandacht verdiende, die deze drumband als samenwerkingsproject tussen de Vaalser harmonie en schutterij St. Paulus ook zeker toekomt. Dit concert in de reeks “Grenzeloos” bewees andermaal dat kijken over muzikale en landsgrenzen heen om symfonische blaasmuziek te promoten zeker loont.
Dank aan Wino Winkens voor onderstaande foto’s.

Beluister de opnames, die van dit concert in de Obelisk gemaakt zijn.