NIEUW TALENT ORKEST VAALS KONINKLIJKE HARMONIE ST. CECILIA 1836 VAALS EINDCONCERT

zondag 17 november in de”Obelisk’

De Koninklijke harmonie St. Cecilia 1836 Vaals, “de Moeziek”, startte in september met een zgn. NIEUW TALENT ORKEST. Met het NIEUW TALENT ORKEST wil de harmonie mensen enthousiast maken voor het bespelen van een muziekinstrument en het samen musiceren. Mensen, die het leuk vinden om samen muziek, mensen, die altijd al een instrument wilden bespelen, mensen, die een zinnige en waardevolle tijdsbesteding zoeken. O.l.v. dirigent Patrick Sporken zijn een 50-tal de nieuwe talenten aan de slag om samen te leren spelen, het notenschrift, de muziektekens en de muzikale begrippen te leren. Met ondersteuning van ervaren muzikanten, die naast hen zitten, uitleg geven en meespelen, de zgn. buddy’s. Inmiddels is men over de helft van het aantal voorziene repetities en het enthousiasme is alleen maar toegenomen, ondanks het feit dat er af en toe een “hobbeltje” moet worden genomen. Volle kracht wordt er toegewerkt naar het eindconcert van 17 november, waar men met trots zal presenteren wat je met gezamenlijke inzet op redelijk korte periode kunt bereiken. “Ohne Fleiss kein Preis”, want zonder trouw repetitiebezoek, huiswerk en thuis repeteren, is deze prestatie niet mogelijk. Vermeldenswaardig is overigens zeker het feit, dat diverse aangesproken potentiële sponsoren, de lokale en provinciale overheid en diverse fondsen met hun bijdrage dit initiatief hebben omarmd: de gemeente Vaals, de provincie Limburg, Vaals Verbindt, het Cultuurfonds Vaals, het Elisabeth Strouven Fonds, het Dela Fonds en het VSB Fonds. Het VSB Fonds beschrijft kort en bondig (en mag daarmee model staan voor de andere sponsoren/subsidiënten): Ondersteuning van initiatieven van en voor iedereen die actief wil meedoen aan de samenleving, zodat iedereen zijn plek krijgt in onze samenleving en kan groeien, leren en leven met én dankzij elkaar. Zonder deze bijdragen kunnen initiatieven zoals het NTO niet slagen. Ere wie ere toekomt! Het resultaat wordt U gepresenteerd op zondag 17 november in de “Obelisk”