Aanstaande zondag staat er weer het inmiddels traditionele OPEN-AIR-CONCERT van de Koninklijke Harmonie op het programma. Op het Prins Willem Alexanderplein, groot podium, groot terras, gevarieerde, vrolijke, zomerse blaasmuziek: dat zijn de bekende ingrédiënten voor een gezellige zondagmiddag, hopelijk ook nog onder een stralend zonnetje. De harmonie heeft zich voor dit OPEN-AIR-CONCERT verzekerd van de medewerking van “WINDENERGIE”, het Symfonische Blasorchester van de Musikschule Aachen. Beide orkesten staan onder leiding van Patrick Sporken, docent aan de Akense Musikschule. Het programma van “WINDENERGIE” omvat bekende film- en musicalmuziek, zoals bv. “The Lion King”, “Jungle Book’ en melodieën van Ennio Morricone. “WINDENERGIE” verzorgt het eerste gedeelte van het programma, waarna DE MOEZIEK het plein muzikaal zal vullen met een gevarieerd repertoire van gezellige wals, pittige mars, Spaanse pasodoble tot Böhmische klanken en BigBandSwingende muziek.
In het jaarlijkse programma van de harmonie luidt het OPEN-AIR-CONCERT het zomerreces in en een welverdiende vakantie voor alle leden van de harmonie. Welverdiend na een druk, levendig en succesvol eerste half jaar van 2024 met een als vanouds wervelende Hub Deitz Carnavalsrevue “Sjwiesj de moel”, volop aanwezigheid bij de Vaalser carnavalsvieringen, de begeleiding bij de viering van de Eerste H. Communie, de beide broonke in Holset en Vaals, het jeugdkamp van de jeugdige muzikanten, de première van “Lófballong”, een record aantal (meer dan 40) actieve muziekleerlingen en het lovenswaardige initiatief van het Nieuw Talent Orkest met een groot aantal aanmeldingen. Voorwaar rijk gevulde muzikale en organisatorisch drukke maanden. In het OPEN-AIR-CONCEERT gaan de muzikanten, grote en jeugdharmonie samen met “WindEnergie” er nog eens stevig tegenaan met muziek “om te plezieren”, repertoire om van te genieten onder het genot van een drankje, en eventueel een hapje van “Vols Location”, gezellig op het terras aan het Prins Willem Alexanderplein. Zondag 30 juni 14.00 uur Prins Willem Alexanderplein: “Doa brent de lamp!”